Page header&quickjump links

ALGEMENE GEBRUIKS- EN VERKOOPVOORWAARDEN

​​​​​​​

I. TOEPASSELIJKHEID

Deze algemene voorwaarden (de “Voorwaarden”) zijn van toepassing op:

a) het gebruik van enige informatie, afbeeldingen, documenten en/of andere diensten in de volgende Europese online winkels van Calvin Klein www.calvinklein.com en de verschillende versies daarvan (de “Website”); en

b) de aankoop van producten van het merk Calvin Klein op de Website.


II. GEBRUIKSVOORWAARDEN VAN DE WEBSITE

1. Gegevensbescherming

Alle persoonlijke gegevens worden vertrouwelijk behandeld, en uw recht op bescherming van uw gerechtvaardigde belangen wordt in acht genomen in strikte overeenstemming met de wettelijke vereisten. Zie voor meer informatie Bijlage 1 van dit document, dat ons privacy-, veiligheids- en cookiebeleid omvat.

2. Uitsluiting van aansprakelijkheid voor externe links

De Website kan links naar externe internetsites bieden. Calvin Klein verklaart hierbij uitdrukkelijk dat het geen invloed heeft op de indeling of inhoud van de gelinkte pagina's en dat het uitdrukkelijk afstand doet van alle inhoud van alle gelinkte pagina's van derden. Calvin Klein is niet aansprakelijk voor het gebruik of de inhoud van internetsites die naar deze site linken of waar deze site naartoe linkt. Ons privacy-, beveiligings- en cookiebeleid is niet van toepassing op het verzamelen en verwerken van uw persoonsgegevens op of via onze externe sites. Deze verklaring is van toepassing op alle weergegeven links en voor inhoud van pagina's waar de links naar verwijzen.

3. Informatie op de Website

De informatie op de Website dient alleen algemeen informatieve doeleinden en houdt geen advies in. Calvin Klein heeft de Website met zorg samengesteld, maar de informatie, teksten, documenten, afbeeldingen, films, muziek en/of andere diensten/informatie erop kunnen fouten bevatten of anderszins onjuist of onvolledig zijn. Calvin Klein garandeert niet dat de Website en/of de informatie vrij zijn van fouten, defecten, schadelijke software en virussen of dat de Website en/of informatie correct, actueel en accuraat zijn.

Calvin Klein is niet aansprakelijk voor eventuele schade als gevolg van het gebruik of het niet kunnen gebruiken van de Website, waaronder schade veroorzaakt door schadelijke software, virussen of eventuele onjuistheden of onvolledigheden van dergelijke informatie of de Website, tenzij die schade het gevolg is van opzettelijk wangedrag of van grove nalatigheid van de kant van Calvin Klein.

Verder is Calvin Klein niet aansprakelijk voor schade als gevolg van het gebruik (of het niet kunnen gebruiken) van elektronische middelen voor communicatie met deze Website, waaronder – maar niet beperkt tot – schade als gevolg van storing of vertraging in de levering van elektronische communicatie, onderschepping of manipulatie van elektronische communicatie door derden of door computerprogramma's gebruikt voor elektronische communicatie en het overbrengen van virussen.

4. Intellectueel eigendom

Alle op de Website gebruikte merknamen, logo's, productnamen en titels zijn handelsmerken of handelsnamen van Calvin Klein of zijn handelsmerken of handelsnamen van derden. Het is u niet toegestaan dergelijke handelsmerken, logo's of handelsnamen te gebruiken of te reproduceren, omdat dat een schending kan inhouden van de rechten van de houder.

Op ontwerpen, teksten, documenten, films, muziek en/of andere diensten en de selectie en rangschikking daarvan op de Website, en alle softwarecompilaties, onderliggende broncode, software en al het andere materiaal op deze Website rust het auteursrecht van Calvin Klein en/of zijn leveranciers en subcontractanten.

Het is u alleen toegestaan delen van de Website elektronisch te kopiëren en af te drukken voor zover dat noodzakelijk is om een bestelling bij ons te plaatsen of om de Website te gebruiken als middel om te winkelen. Het is u niet toegestaan op enige andere manier gebruik te maken van de informatie en de materialen op de Website, waaronder reproduceren voor andere doeleinden dan het hierboven vermelde, wijzigen, distribueren of herpubliceren. Als u gebruik wilt maken van materialen of informatie op deze Website, dan hebt u daarvoor onze voorafgaande, schriftelijke toestemming nodig.

5. Privacy-, veiligheids- en cookiebeleid

Calvin Klein verzamelt en verwerkt persoonlijke gegevens van de bezoekers van deze Website in overeenstemming met het privacy-, veiligheids- en cookiebeleid.

6. Ongevraagde ideeën

Wanneer u ongevraagd ideeën en/of materialen bestaande uit teksten, afbeeldingen, geluiden, software, informatie of andere Materialen op deze Website plaatst of per e-mail of anderszins naar Calvin Klein stuurt, zijn wij gerechtigd dergelijke Materialen in de ruimste zin en kosteloos te gebruiken, te kopiëren en/of commercieel te exploiteren en zijn wij niet gebonden aan enige verplichting om vertrouwelijkheid te betrachten ten aanzien van dergelijke Materialen.

U vrijwaart en stelt Calvin Klein hierbij schadeloos van en voor alle door of jegens ons geleden, opgelopen of aangehouden handelingen, vorderingen en aansprakelijkheden als gevolg van het gebruik en/of de exploitatie van de Materialen die de (intellectuele eigendoms-)rechten van enige derde partij schenden of anderszins onrechtmatig zijn jegens een derde partij.


III. VERKOOPVOORWAARDEN

1. Ontvankelijkheid

U kunt als geregistreerd gebruiker of als gast bestellen. Om een bestelling te plaatsen, hebt u een e-mailadres nodig en dient u mogelijk uw browser zo in te stellen dat deze zowel cookies als pop-ups accepteert om gebruik te kunnen maken van alle functionaliteit van de Website, zoals het toevoegen van producten aan uw winkelwagentje en het indienen van uw bestelling.

2. Bestellen

De op de Website aangeboden producten vormen een aanbod om producten van CK Stores B.V. (“Calvin Klein”) te kopen op basis van de op de Website vermelde gegevens.

In Oostenrijk en Duitsland vormen de op de Website aangeboden producten een uitnodiging aan klanten om een bod te doen om producten van CK Stores B.V. (“Calvin Klein”) te kopen op basis van de op de Website vermelde gegevens.

Alle vermelde prijzen zijn bedragen in EUR en zijn inclusief omzetbelasting. Bestellingen en leveringen zijn alleen mogelijk binnen Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Polen, Spanje en Zweden. Als Calvin Klein een bestelling niet kan uitvoeren, brengt Calvin Klein u daar zo snel mogelijk van op de hoogte. Alleen bestellingen van voor huishoudens gangbare aantallen worden geaccepteerd. Zie voor meer informatie over bestellen onze bestelinformatie.

Als u een bestelling plaatst, sturen we u per e-mail een bevestiging van ontvangst van uw bestelling (“Bestellingsbevestiging”). Dit betekent niet dat we uw bestelling geaccepteerd hebben. Onze acceptatie van de bestelling vindt plaats wanneer de producten naar u verzonden worden; we sturen u dan een e-mail om te bevestigen dat de producten verzonden zijn (“Verzendingsbevestiging”).

Producten op de Website zijn op voorraad en zijn klaar om verzonden te worden. Eventuele maten die niet op voorraad zijn, worden aangeduid als niet beschikbaar. Er kunnen zich voorraadproblemen voordoen wanneer klanten op hetzelfde moment producten bestellen. Als we een reeds besteld artikel niet kunnen leveren, kunnen we dat deel van uw bestelling annuleren en restitueren of niet in rekening brengen. We doen ons best onze voorraden zo accuraat mogelijk aan te geven. Er kunnen incidenteel fouten optreden. Onze online collectie wordt geregeld bijgevuld, dus het is de moeite waard om geregeld terug te komen. Als de door u gewenste producten uitverkocht zijn, kunt u controleren of ze beschikbaar zijn in uw Calvin Klein-winkel met behulp van onze Winkelzoeker.

Als u bij vergissing een bestelling geplaatst hebt of als u een bestelling wilt annuleren voordat die bezorgd wordt, bel dan direct met de klantenservice van Calvin Klein op het gratis nummer 00800 – 74636499 dat van maandag tot vrijdag van 9:00 tot 18:30 uur 

(09.30-18.00 CET ZAT ) beschikbaar is of stuur een e-mail naar Calvin Klein op service.nl@calvinklein.com. Calvin Klein zal zijn best doen u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Doordat Calvin Klein er altijd naar streeft snel te leveren, is er niet veel tijd om uw bestelling te annuleren.

We kunnen geen wijzigingen (adres, maat, kleur) doorvoeren of accepteren als een bestelling eenmaal is geplaatst.

De verwerking van alle bestellingen op de Website is onder voorbehoud van beschikbaarheid. We behouden ons nadrukkelijk het recht voor uw bestelling om wat voor reden dan ook niet te accepteren. We behouden ons ook het recht voor in de volgende situaties (niet limitatief) middels een schriftelijke kennisgeving aan u een bestelling te annuleren zonder enige aansprakelijkheid voor schade of kosten anders dan restitutie van eventueel van u ontvangen bedragen met betrekking tot de bestelling die we geannuleerd hebben:

- Het product is niet beschikbaar;

- Uw factuurgegevens zijn niet correct of niet verifieerbaar;

- Uw bestelling is door ons beveiligingssysteem gemarkeerd als een ongebruikelijke of een mogelijk frauduleuze bestelling;

- Uw betaling per bankoverschrijving is niet binnen 5 werkdagen na de Bestellingsbevestiging ontvangen, indien van toepassing;

- We kunnen niet leveren op het door u verstrekte adres;

- Door omstandigheden of gebeurtenissen waar we geen invloed op hebben.

3. Betaling

Betalingsmethode

U kunt de producten betalen met een creditcard (MasterCard, Visa, American Express), PayPal en andere, in uw land van toepassing zijnde middelen; kijk hier voor meer informatie over het betalingsproces.

Als u een actiecode hebt, kunt u die op de pagina van het winkelwagentje invoeren in het veld ‘Actiecode’ en dan op ‘Toepassen’ klikken. Controleer de vervaldatum van uw actiecode voordat u deze gebruikt. U kunt per aankoop niet meer dan één actiecode gebruiken. Als u actiecodes gebruikt voor producten die in de aanbieding zijn en de totale korting meer dan 50% van de oorspronkelijke prijs bedraagt, is het mogelijk dat de actiecode niet van toepassing is. Elke actiecode is geldig voor slechts eenmalig gebruik, tenzij anders vermeld.

Gegevenscontrole

Calvin Klein kan tijdens het betalingsproces kredietcontroles uitvoeren. Afhankelijk van het resultaat daarvan kan Calvin Klein een bestelling en/of de gekozen betalingsmethode wijzigen, aanpassen of weigeren. In de meeste gevallen zal Calvin Klein u de mogelijkheid bieden een andere betalingsmethode te kiezen. Ons klantenserviceteam wordt niet op de hoogte gebracht van de uitkomst van kredietcontroles.

Uw totaalprijs

De totaalprijs zoals vermeld op het laatste afrekenscherm is inclusief belasting en verzendkosten. Dit bedrag wordt ook vermeld in de Bestellingsbevestiging. Als u met een creditcard betaalt, wordt het totaalbedrag van uw hele bestelling op het afschrift van uw creditcard vermeld.

Prijswijzigingen

De prijzen van de producten zijn zoals weergegeven op de Website. Prijzen kunnen van tijd tot tijd veranderen, maar wijzigingen zijn niet van invloed op bestellingen die we bevestigd hebben in een Bestellingsbevestiging.

4. Bezorging

Een bestelling wordt doorgaans 3 tot 5 werkdagen na verzending bezorgd. Zie onze bezorginformatie voor meer informatie.

Als het bedrag van uw bestelling hoger is dan het minimumbedrag dat in uw land van bezorging geldt, dan is de “standaard bezorging” gratis of kunt u kiezen voor korting op de “versnelde bezorging”. Zie onze bezorgmogelijkheden voor meer informatie.

Indien de geleverde producten duidelijke materiaal- of fabricagefouten bevatten, waaronder transportschade, brengt u ons daar dan a.u.b. direct telefonisch of per e-mail van op de hoogte. Als u dat niet doet, heeft dat gevolgen voor uw wettelijke rechten.

5. Eigendomsvoorbehoud

De producten blijven volledig eigendom van Calvin Klein totdat de volledige betaling is voldaan.

6. Retourneren en annuleren

Retourneren van ondeugdelijke producten

Alle producten die via de Website zijn gekocht, kunnen binnen de volgende tijdsperiode op uw eigen risico worden geretourneerd. U dient ons uw intentie om de/het product(en) te retourneren binnen 14 dagen nadat het product in uw bezit is gekomen (of in het bezit van een derde partij anders dan de vervoerder en aangegeven door u), bekend te maken, volgens onderstaande instructies. U dient vervolgens de/het product(en) zonder onnodige vertraging fysiek aan ons te retourneren, maar in elk geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u ons heeft geïnformeerd over uw intentie om de/het product(en) te retourneren. Indien uw aanspraak gerechtvaardigd is, worden het aankoopbedrag en de verzendkosten gerestitueerd. Zie hieronder of zie onze retourneerinformatie voor praktische tips over retourneren.

Uw recht op retourneren (intrekken) uitoefenen

Alle op de Website gekochte producten kunnen kosteloos op uw eigen risico worden geretourneerd binnen 14 dagen na ontvangst ervan. Als u uw bestelling intrekt, restitueren we zonder onnodige vertraging en in elk geval binnen 14 dagen vanaf de dag waarop we op de hoogte zijn gebracht van uw beslissing om producten te retourneren alle van u ontvangen betalingen, inclusief de kosten voor standaard bezorging en eventuele administratiekosten. We kunnen de restitutie echter achterhouden totdat we de geretourneerde producten ontvangen hebben of totdat u bewijs verstrekt hebt dat de producten teruggestuurd zijn, indien dat eerder is. De volgende producten kunnen niet geretourneerd worden: onderkleding, zwemkleding en make-up (tenzij in originele, gesealde verpakking).

Producten die u online gekocht hebt, kunnen niet geretourneerd worden in Calvin Klein-winkels en omgekeerd. Verstuur geen retouren van verschillende bestellingen in hetzelfde pakket, zodat u uw restitutie zo snel mogelijk ontvangt.

Geretourneerde producten moeten geretourneerd worden in dezelfde staat als waarin ze verzonden zijn en moeten het oorspronkelijke label bevatten. We accepteren en restitueren geen producten die gedragen of gewassen zijn. Als de staat van een product door intensiever gebruik verslechterd is, behouden we ons het recht voor het product terug te sturen naar de afzender.

Bovendien bestaat er een wettelijke garantie van conformiteit van producten onder van toepassing zijnde wetgeving onder Lid 13 van de Sales of Goods Act 1979.

Hoe retourneren

Voor het geval u producten wilt terugsturen, bevatten de bestellingsbevestiging en/of elke levering (i) retourneerinformatie, in het formulier dat als Bijlage 2 bij dit document is gevoegd, (ii) een link naar een online retourneerformulier of een gedrukt retourneerformulier, dat hier als Bijlage 3 bij dit document gevoegd is, en (iii) een retourneeretiket. Vul het retourneerformulier volledig in, zodat wij u zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn. Het is belangrijk dat u voor elk artikel dat u aan ons terugstuurt, vermeldt om welke reden u het retourneert. Plak het retourneeretiket op de doos en als u de doos gebruikt die wij aan u opgestuurd hebben, zorg er dan voor dat het retourneeretiket het oorspronkelijke verzendetiket volledig afdekt. Uw retourzending wordt afgehandeld door de transporteur die in uw retourneerformulier vermeld wordt. Lees onze retourneerinformatie aandachtig door.

Geen ruiling

Calvin Klein biedt geen omruilservice. Uiteraard kunt u elk product retourneren waar u niet volledig tevreden mee bent, waarvoor dan een restitutie gegeven wordt. Als u een ander product, kleur of maat wilt, plaats dan een nieuwe bestelling.

Restituties

Nadat uw geretourneerde producten in ons magazijn gecontroleerd en geïnspecteerd zijn, ontvangt u per e-mail een restitutiemelding indien er een restitutie gegeven wordt. Uw restitutie wordt zonder onnodige vertraging terugbetaald op dezelfde kaart of rekening die gebruikt is bij het plaatsen van de bestelling. Zie voor meer informatie Bijlage 2.

Het duurt doorgaans 8 tot 10 werkdagen voordat restituties op uw afschrift verschijnen. Deze termijn is volledig afhankelijk van het beleid van uw creditcardmaatschappij. U kunt de status van uw restitutie altijd online controleren of door contact op te nemen met uw creditcardmaatschappij.

Voor het verkrijgen van een volledige restitutie is het belangrijk dat we de geretourneerde producten in dezelfde staat ontvangen als waarin u ze ontvangen hebt: de geretourneerde producten moeten compleet, niet gedragen en ongewassen zijn en voorzien van alle onbeschadigde productlabels en -etiketten.

7. Promotionele acties

Promotionele acties (kortingscodes) van Calvin Klein zijn beperkt tot één code per klant per bestelling. Actiecodes kunnen niet gecombineerd worden.


IV. OVERIGE

1. Contactgegevens

CK Stores B.V.

Stadhouderskade 6

1054 ES AMSTERDAM

Nederland

Telefoon: 00800 – 74636499 (gratis nummer)

09.00-18.30 CET Ma-Vr

09.30-18.00 CET Zat

E-mail: service.nl@calvinklein.com

2. Wijzigingen in deze algemene voorwaarden

Mocht Calvin Klein besluiten deze algemene voorwaarden te wijzigen, dan zullen we de gewijzigde voorwaarden op de Website publiceren. U wordt aangeraden geregeld te controleren of ze gewijzigd zijn. Deze voorwaarden zijn voor het laatst gewijzigd in maart 2016.

3. Toepasselijk recht en jurisdictie

Op deze algemene voorwaarden is de Nederlandse wetgeving van toepassing, maar niet het Weens verdrag inzake internationale koopovereenkomsten van roerende zaken. De bevoegde rechtbank in Amsterdam, Nederland, heeft de exclusieve rechterlijke bevoegdheid om eventuele geschillen in verband met deze algemene voorwaarden te beslechten, zonder afbreuk te doen aan het recht op hoger beroep en op cassatie bij het Hooggerechtshof.

​​​​​​​​​​​​​​

Bijlage 1

PRIVACYVERKLARING CALVIN KLEIN

Hallo, dit is onze privacyverklaring. Als u onze winkel of een van onze websites bezoekt, of als u offline of online een van onze producten koopt, verzamelen en verwerken wij uw persoonsgegevens. In deze verklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en wat wij daarmee doen. Wij informeren u ook over een aantal andere onderwerpen die te maken hebben met de manier waarop wij uw persoonsgegevens verwerken. Deze privacyverklaring is op dezelfde manier opgebouwd als de manier waarop u met ons communiceert. Het geldt zowel voor consumenten als kleine bedrijven (hierna: ‘Klanten’) die onze kleding en andere artikelen offline of online kopen. Als u een klein bedrijf bent, kan het zijn dat niet de gehele inhoud van deze privacyverklaring voor u geldt. Houd er ook rekening mee dat deze privacyverklaring gewijzigd kan worden. De versie die u op onze website aantreft wordt regelmatig bijgewerkt.

1. WIE IS DE VERANTWOORDELIJKE?

Calvin Klein Europe B.V. en Calvin Klein Stores B.V. zijn beide verantwoordelijk voor deze privacyverklaring. Deze twee rechtspersonen worden in dit document “wij” of “ons” genoemd. U kunt contact met ons opnemen op het adres dat onderaan deze privacyverklaring wordt vermeld.

2. WELKE GEGEVENS VERZAMELEN WIJ?

Als u een aankoop doet op een van onze websites

Als u online via een van onze websites een artikel koopt, verzamelen wij uw naam en – indien u een klein bedrijf bent – uw bedrijfsnaam, volledige post- en/of afzonderlijke factuuradres, e-mailadres, bestelde en geretourneerde producten, leveringsinformatie en factuurgegevens. Wij zullen ook gegevens verzamelen over uw gebruik van coupons. Daarnaast kunt u ervoor kiezen om uw geboortedatum en telefoonnummer aan ons te verstrekken. Wij verzamelen geen gegevens met betrekking tot het betaalmiddel dat u gebruikt, bijv. creditcardgegevens. Deze gegevens worden uitsluitend verwerkt door onze betalingsdienstverlener en door de aanbieders van de betaalmiddelen, zulks op grond van strikte waarborgen voor gegevensbeveiliging.

Tijdens het aankoopproces heeft u de optie om een persoonlijke Calvin Klein-account aan te maken. Als u ervoor kiest om dit te doen, vragen wij u om toestemming voor het ontvangen van nieuwsbrieven en andere (elektronische) communicatie via de post, e-mail en/of sms.

Als u een van onze websites bezoekt

Als u een van onze websites bezoekt, plaatsen wij cookies, pixels en andere digitale tools met een soortgelijke functionaliteit op uw apparaat, waarmee wij uw gedrag kunnen volgen. Deze cookies sturen gegevens terug naar onze gegevensanalyse-tools. Wanneer u onze website bezoekt, kunnen wij traceren uit welk marketingkanaal u afkomstig was (bijv. Google AdWords, e-mail nieuwsbrief), welke pagina's u heeft bekeken, welke producten u aan uw winkelwagen heeft toegevoegd en welke u heeft gekocht. Wij ontvangen ook informatie over hoe u de website gebruikt en ermee omgaat en ook de hoeveelheid tijd die u op onze website doorbrengt. De server van onze website verzamelt ook basisgegevens die betrekking hebben op het verzoek dat vanuit uw browser wordt gedaan als u de website bezoekt. Deze gegevens kunnen gegevens bevatten over uw meest recente bezoekdatum en -tijd, tijdstempel van het browserverzoek, uw IP-adres, basisgegevens http-headers (zoals verwijzings-URL en user agent) en eerdere URL waar uw browser om heeft verzocht. Ons gebruik van cookies, pixels en andere digitale tools met een soortgelijke functionaliteit wordt in meer detail beschreven in onze cookieverklaring die hier te vinden is.

Als u met een chatbot communiceert

Als u met chatbots (geautomatiseerde messengers) communiceert leggen wij vast wat u aan deze chatbots antwoordt, hoe u met ze communiceert, en bewaren wij gegevens over het apparaat dat u gebruikt. Afhankelijk van het platform voor de chatbot en uw toestemming, kunnen uw apparaatgegevens het volgende omvatten: IP-adres, gebruikersnaam voor sociale media, tijdszone, land en gps-locatie. Het platform dat de chatbot levert kan ook bepaalde voorgenoemde gegevens verzamelen. Als de chatbot bijvoorbeeld op Facebook wordt aangeboden, verzamelt dit platform ook uw gebruikersgegevens. 

Als u een winkel bezoekt

In onze winkel verzamelen we, afhankelijk van of u een consument of een klein bedrijf bent, uw bedrijfsnaam, persoonlijke naam en andere relevante details als dat nodig is om te voldoen aan lokale fiscale en wettelijke vereisten. Wij kunnen deze informatie nodig hebben om u terug te betalen of een btw-factuur aan u te verstrekken. Deze gegevens worden verzameld via de betaalautomaat van onze point of sale in de winkel.

In onze winkels kunnen wij met Wi-Fi tracking bezoeken aan onze winkel en het klantenverkeer in de winkel monitoren. Wi-Fi tracking wordt ook gebruikt om de etalageconversie te monitoren, bijv. het aantal mensen dat naar de etalage kijkt en de winkel in gaat. Wi-Fi tracking maakt gebruik van de unieke ID van uw apparaat, zoals een MAC-adres. Vanwege het feit dat dit soort gegevens na ontvangst in een alternatief format wordt geconverteerd, kunnen wij u niet als unieke bezoeker volgen. Als wij Wi-Fi tracking in onze winkel gebruiken wordt dit met een logo in onze winkel of op het raam aangegeven.

Als u gebruik maakt van onze gratis in-store Wi-Fi (in de winkels die deze optie aanbieden) verzamelen wij uw MAC-adres en informatie over uw browse-gedrag. Gratis Wi-Fi is alleen beschikbaar wanneer uw mobiele apparaat geregistreerd is als aanwezig in onze winkel.

Als u ervoor kiest om onze nieuwsbrief of promotionele communicatie te ontvangen of op een link in een e-mail klikt

Dan zullen wij uw e-mailadres en/of mobiele nummer verzamelen. Daarnaast bewaren wij de historische gegevens van de e-mail en sms-berichten die wij naar u sturen en leggen wij vast wat u met deze berichten doet.

Als u deelneemt aan seizoensgebonden marketingactiviteiten

Voor persoonsgegevens die door ons worden verzameld in het kader van seizoensgebonden marketingcampagnes kunnen aanvullende privacyverklaringen gelden.

Als u actief over ons of onze merken communiceert op sociale media

Als u actief over ons of onze merken communiceert op sociale media verzamelen wij een kopie van uw communicatie. Om ons hiertoe in staat te stellen hebben wij een derde gecontracteerd voor het verstrekken van een "social listening” dienst. Dit betekent in feite dat als u een tweet stuurt met #CalvinKlein, wij een kopie van de tweet bewaren.

3. ONZE DIGITALE MARKETINGACTIVITEITEN

Op basis van uw online en offline aankoopgeschiedenis en uw gedrag op onze website en chatbot(s), maken en onderhouden wij uw persoonlijke digitale marketingprofiel. Wij kunnen ook gegevens afleiden over u als persoon door uw gegevensprofiel te matchen met klanten die een soortgelijk profiel (klant lookalike profiel) hebben.

Wij gebruiken uw digitale marketingprofiel en klant lookalike profiel om ons te richten op een soortgelijk consumentenpubliek om ervoor te zorgen dat wij u alleen advertenties laten zien die waarschijnlijk bij uw persoonlijke smaak passen. Dit wordt gerichte reclame genoemd. Hoe succesvoller wij zijn in gerichte reclame, hoe hoger onze (potentiële) klanttevredenheid.

Om onze gerichte reclame te ondersteunen gebruiken wij een Data Management Platform, DMP. Een DMP is een platform van een derde waarop gegevens worden verwerkt die afgeleid zijn van uw online gedrag op onze website en de manier waarop u op reclame reageert, om zo inzichten te verkrijgen die ons kunnen helpen bij het maken van relevante gerichte reclame. Het platform koppelt gegevens afgeleid van uw online gedrag op onze website via een online speciaal aangemaakte ID (DMP-profiel)om ons hierbij te ondersteunen en onze gerichte reclame zo relevant mogelijk te zijn. Met de ID kunnen wij uw gedrag individualiseren.

Hoewel het DMP-profiel parallel bestaat aan uw persoonlijke digitale marketingprofiel, exporteren wij wel informatie van de DMP naar uw persoonlijke digitale marketingprofiel en vice versa. Wij kunnen uw DMP-profiel ook verder aanvullen en versterken met gegevens van DMP's van derden of door gegevens van gegevensverkopers toe te voegen. Bijvoorbeeld, er kunnen gegevens met betrekking tot het weer aan het DMP worden toegevoegd; ze helpen ons om advertenties te laten zien van artikelen die passen bij uw lokale weer. Deze tweede en externe gegevensbronnen veranderen regelmatig. Als u wilt weten welke gegevensbronnen wij op een bepaald moment op het DMP gebruiken, stuur dan een verzoek naar het contact e-mailadres dat onderaan deze privacyverklaring wordt vermeld.

Gerichte reclame die wordt bereikt door uw gegevens te gebruiken zoals uitgelegd, kan leiden tot specifieke (gerichte) reclame op Facebook, Google properties, online properties van zogenaamde gelieerden en andere online locaties. Wij kunnen ook retargeting gebruiken om u een gerichte advertentie te tonen op een website van een derde die is gekoppeld aan een evenement op onze website, bijvoorbeeld als u een bepaalde aankoop niet heeft voltooid. Onze reclame kan ook leiden tot het toevoegen van uw persoonsgegevens aan reclameprofielen die derden over u onderhouden. Facebook, Google en andere online actoren kunnen uw gebruik van onze reclame onafhankelijk registreren.

U kunt ons vragen om uw digitale marketingprofiel te verwijderen door ons een e-mail te sturen naar het contact e-mailadres dat hieronder wordt weergegeven. Let op: dit is alleen mogelijk als u een persoonlijk account heeft.

4. VOOR WELKE DOELEINDEN VERWERKEN WIJ UW PERSOONSGEGEVENS?

a)              Om uw bestellingen uit te voeren, dit omvat het beantwoorden van uw vragen aan de telefoon, via de post, per e-mail of online via een chat;

b)              Om te valideren of uw persoonsgegevens niet geassocieerd worden met frauduleus gebruik van creditcards of overmatige betwiste creditcardbetalingen (chargebacks);

c)              Om effectieve gerichte advertenties aan u te leveren. Effectieve gerichte advertenties zijn advertenties die geoptimaliseerd zijn voor uw (afgeleide) persoonlijke voorkeuren. Gerichte advertenties omvatten zowel online advertenties als advertenties in directe marketing communicatie;

d)              Om, als u zich hiervoor heeft aangemeld en ermee heeft ingestemd om deze te ontvangen, directe marketingberichten naar u te sturen en uw interactie met deze berichten te monitoren;

e)              Om de functionaliteit en de reactietijd van onze chatbot(s) verder te verbeteren;

f)               Voor "social listening". Social listening vindt plaats zodat wij een algemeen beeld kunnen krijgen van de mening van mensen over ons en onze merken en om een idee te krijgen over relevante online influencers;

g)              Om toekomstige collecties van artikelen samen te stellen die voldoen aan uw vereisten en die van andere klanten;

h)              Om aan onze wettelijke verplichtingen te voldoen, bijvoorbeeld onze financiële verslagleggingsverplichtingen;

i)                Om uw gebruikerservaring te verbeteren, d.w.z. duidelijke informatie en advies te verstrekken om de aankoop te voltooien etc.;

j)                Om gepersonaliseerde content aan te bieden (bijv. product, maataanbevelingen) op alle Calvin Klein platforms;

k)              Om een hoog serviceniveau te bieden, zodat wij u kunnen helpen met uw interactie met het merk als u contact met ons opneemt;

l)                Om het technische en functionele beheer van onze websites mogelijk te maken (inclusief het handhaven van gegevensbeveiliging), bijvoorbeeld door delen van de websites met een lage latentie te identificeren;

m)           Al het bovenstaande geldt ook voor kleine bedrijven.

5. WELKE VERWERKINGSGRONDEN GEBRUIKEN WE?

De manier waarop wij gegevens verwerken is gebaseerd op vier verwerkingsgronden: (i) de uitvoering van de aankoopovereenkomst tussen u en ons voor een of meer artikelen, (ii) om een of meer van onze wettelijke verplichtingen na te komen, (iii) uw toestemming en (iv) ons rechtmatig belang. Deze verwerkingsgronden kunnen door ons waar nodig worden gecombineerd. Wanneer wij uw toestemming vragen kunt u deze op elk gewenst moment intrekken. De rechtmatige belangen die wij nastreven omvatten ons belang om meer artikelen aan u te verkopen en ervoor te zorgen dat deze artikelen naar uw wens zijn. Bijvoorbeeld, als wij valideren dat uw persoonsgegevens niet gekoppeld zijn aan frauduleus creditcardgebruik of overmatige betwiste betalingen (chargebacks), doen wij dit omdat wij willen voorkomen dat wij u een artikel leveren zonder dat wij de aankoopprijs daarvoor ontvangen. Ook vindt Social Listening plaats in verband met het nastreven van ons rechtmatig belang. Op deze manier kunnen wij een algemeen beeld krijgen van de mening van mensen over ons en onze merken en kunnen wij een idee krijgen over relevante online influencers..

Als u de verplichte gegevens die wij in het kader van een aankoop van u vragen niet verstrekt, is het gevolg daarvan dat de aankoop niet kan worden voltooid.

6. WIE HEEFT TOEGANG TOT UW PERSOONSGEGEVENS?

Uw persoonsgegevens zijn toegankelijk voor onze medewerkers voor zover ze deze toegang nodig hebben om hun werk voor ons uit te voeren. Daarnaast zijn uw persoonsgegevens toegankelijk voor onze externe dienstverleners, waaronder ons moederbedrijf (PVH Corp.) in de Verenigde Staten. PVH Corp. verstrekt IT-services, hosting services, digitale reclameservices en andere services aan ons die wij nodig hebben voor onze bedrijfsvoering. Alle derden waarmee wij samenwerken, die toegang hebben tot uw persoonsgegevens, zijn onderworpen aan (een) verwerkersovereenkomst(en) die waarborgt (waarborgen) dat deze gegevens uitsluitend voor de bovengenoemde doeleinden worden verwerkt.

Indien dit specifiek vereist wordt door de toepasselijke wetgeving kunnen wij uw persoonsgegevens verstrekken aan regelgevende instanties, politie, justitie, belastinginstanties en andere instanties, waaraan ingevolge de toepasselijke wetgeving onderzoeksbevoegdheden toekomen.

7. HOE LANG BEWAREN WIJ UW PERSOONSGEGEVENS?

Wij bewaren uw persoonsgegevens gedurende de periode dat u actief met ons communiceert. U communiceert niet meer actief met ons als u een aaneengesloten periode van twee (2) jaar geen artikel meer van ons heeft gekocht of onze website(s) heeft bezocht. Na deze periode van twee (2) jaar bewaren wij alleen specifieke gegevens die bewaard moeten worden op grond van een wettelijke verplichting van ons, bijv. gegevens zoals een factuur of een bewijs van betaling.

Als u ervoor heeft gekozen om directe marketingberichten van ons te ontvangen, blijven wij de gegevens gebruiken (verwerken) die wij nodig hebben om u deze berichten te sturen tot u ervoor kiest om deze niet meer te ontvangen.

Als u een account heeft, kunt u ons altijd verzoeken om het account en de inhoud daarvan te verwijderen. U kunt dit doen door een e-mail naar het onderstaande contact e-mailadres te sturen.

8. DRAGEN WIJ UW GEGEVENS OVER BUITEN DE EER?

Ja, uw persoonsgegevens kunnen buiten de Europese Economische Ruimte naar de Verenigde Staten worden overgedragen aan ons moederbedrijf en een of meer van onze andere dienstverleners. Deze overdracht is nodig, zodat u onze website(s) kunt bezoeken, een online aankoop bij ons kunt doen en voor back-up doeleinden. Momenteel wordt onze website in de Verenigde Staten gehost. Wanneer wij gegevens overdragen, is deze overdracht onderworpen aan een wettelijk goedgekeurd adequaatheidsmechanisme, zoals de EU Model-clausules, of de gegevensimporteur is gecertificeerd op grond van de EU-US Privacy Shield Verdrag. Dit zal ervoor zorgen dat uw persoonsgegevens een beschermingsniveau krijgen dat vergelijkbaar is met de bescherming die wordt geboden door de Europese wetgeving inzake gegevensbescherming.

9. UW RECHTEN

U heeft het recht op toegang tot uw persoonsgegevens die wij verzamelen en verwerken. U kunt ons verzoeken om persoonsgegevens te corrigeren of te wissen dan wel om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken. Bovendien kunt u bezwaar maken tegen de verwerking. Daarnaast heeft u het wettelijk recht om een klacht in te dienen bij een bevoegde instantie voor gegevensbescherming.

U kunt uw rechten jegens ons uitoefenen door een e-mail te sturen naar het onderstaande contact e-mailadres. Wij merken op dat wij alleen de klanten met een (Club)-account tegemoet zullen komen aan het uitoefenen van bovengenoemde rechten.. Van andere, niet-geregistreerde klanten kunnen wij de persoonsgegevens waarop het uitoefenen van de rechten betrekking heeft niet verifiëren.

Als u niet langer directe marketingcommunicatie wenst te ontvangen, kunt u op de opt-out link in het desbetreffende bericht klikken of uw opt-out in uw accountinstellingen aangeven. Bekijk voor uw rechten met betrekking tot cookies, onze cookieverklaring die u hier kunt vinden.

10. ONZE CONTACTGEGEVENS

Calvin Klein Stores B.V. en Calvin Klein Europe B.V.

Juridische afdeling

Stadhouderskade 6

1054 ES Amsterdam

Nederland

Voor verzoeken met betrekking tot deze Privacyverklaring: 

e-mail: service.nl@calvinklein.com

Telefoon: 00800 – 74636499 (gratis nummer)

© 2018, CK Stores B.V.

​​​​​​​

Bijlage 2 


RETOURNEERINFORMATIE

Alle producten die via de Website zijn gekocht, kunnen binnen de volgende tijdsperiode op uw eigen risico worden geretourneerd. U hebt het recht binnen 14 dagen zonder opgave van reden producten te retourneren en uw bestelling te annuleren (“intrekken”). De intrekkingsperiode eindigt na 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde partij anders dan de transporteur fysiek bezit heeft genomen van de laatste producten die in een enkele bestelling zijn besteld. U dient vervolgens de/het product(en) fysiek te retourneren naar ons zonder onnodige vertraging en in geen geval later dan 14 dagen na de dag waarop u ons heeft geïnformeerd over uw intentie om de/het product(en) te retourneren.

Om uw recht op intrekking uit te oefenen, moet u uw besluit om uw bestelling in te trekken in een ondubbelzinnige verklaring (zoals een per post, fax of e-mail verstuurde brief) aan ons melden op het volgende adres:


Calvin Klein

Marco Poloweg 7

5928 LE

Venlo-Blerick

Nederland


Telefoon: 00800 – 74636499 (gratis nummer)

09.00-18.30 CET Ma-Vr

09.30-18.00 CET Zat

service.nl@calvinklein.com


U kunt daarvoor gebruikmaken van het bijgevoegde retourneerformulier (Bijlage 3) dat ook online te vinden is, maar dat is niet verplicht.

Om aan de intrekkingsdeadline te voldoen, hoeft u alleen voor het verstrijken van de intrekkingstermijn uw brief inzake het uitoefenen van uw recht op intrekking te versturen.

Gevolgen van intrekking

Als u uw bestelling intrekt, restitueren we zonder onnodige vertraging en in elk geval binnen 14 dagen vanaf de dag waarop we op de hoogte zijn gebracht van uw beslissing om producten te retourneren alle van u ontvangen betalingen, inclusief de kosten voor standaard bezorging en eventuele administratiekosten. We kunnen de restitutie echter achterhouden totdat we de geretourneerde producten ontvangen hebben of totdat u bewijs verstrekt hebt dat de producten teruggestuurd zijn, indien dat eerder is. Voor een dergelijke restitutie gebruiken we hetzelfde betaalmiddel dat u gebruikt hebt voor de oorspronkelijke transactie, tenzij u uitdrukkelijk iets anders bent overeengekomen; er worden u in elk geval geen kosten in rekening gebracht voor een dergelijke restitutie. Bezorgkosten worden niet gerestitueerd wanneer u slechts een deel van uw bestelling intrekt.

U dient de producten zonder onnodige vertraging aan ons te retourneren of te overhandigen, maar in elk geval niet later dan 14 dagen vanaf de dag waarop u uw intrekking van dit contract aan ons hebt gecommuniceerd. De deadline is in acht genomen als u de producten terugstuurt voordat de periode van 14 dagen is verstreken.

Wij dragen de kosten voor het retourneren van de producten. U bent alleen verantwoordelijk voor een eventuele waardevermindering van de producten als gevolg van ander gebruik dan nodig om de aard, kenmerken en werking van de producten te bepalen.

Klik hier voor meer informatie over het retourneren van uw bestelling.

​​​​​​​

Bijlage 3


MODEL RETOURNERINGSFORMULIER

A4-Retournerings_formulier-1
A4-Return_form-instructions

Meld je aan voor de nieuwsbrief

+ Krijg 10% korting op je volgende bestelling